Czy warto liczyć kcal ? Cała prawda o kaloriach.

 Cześć kochani!
Postanowiłam wrócić na bloga. Z jakim skutkiem to się dopiero okaże. Tym razem postaram się żeby posty pojawiały się regularnie i żeby były głównie o tematyce fitness.
 ***

"Licząc kalorie będziecie miały pewność, że wasza dieta przyniesie oczekiwane rezultaty". Pewnie 
nie raz spotkałyście się z takim stwierdzeniem. Ja na początku swojej przygody z odchudzaniem również. Jest w tym może i trochę racji ale musimy pamiętać, że samo liczenie kalorii nic nam nie da.
WIĘC JAK TO JEST Z TYMI KALORIAMI ? LICZYĆ JE CZY NIE ? 
Opinie na ten temat są przeróżne. Nie będę się teraz skupiać na tym, która jest słuszna. Powiem Wam tylko co ja o tym myślę. Zaczynając się odchudzać zaczęłam też liczyć kalorie i już teraz wiem, że był to BŁĄD. O ile na początku  nie miałam z tym problemu, zliczałam kalorie wieczorem, gdy już wiedziałam, że nic więcej nie zjem to potem było niestety gorzej. Ważyłam jedzenie i liczyłam kcal po każdym posiłku. Często łapałam się na tym, że planowałam do przodu co zjem, żeby tylko zmieścić się w limicie. Skutkiem takiego postępowania było to, że zaczęłam jeść coraz mniej, mimo że doskonale wiedziała, że chudnąć już nie muszę. Najgorzej, że takiej "kalorycznej obsesji" dostałam gdy już zrzuciłam zbędne kilogramy ! Pewnie jest to spowodowane obawą przed przytyciem. W liczeniu kalorii niestety trwam nadal (dziś od rana staram się tego nie robić). Ale koniec pisania o mnie. Wracamy do tego czy liczenie kcal jest dobre. Uważam, że NIE. Owszem może nam pomóc zwłaszcza gdy dopiero zaczynamy przygodę z odchudzaniem ale bardzo łatwo się od tego uzależnić. Kalorie to tak naprawdę wstrętne numerki, które rujnują nasz komfort psychiczny. Uwierzcie mi, że naprawdę nie warto. Nie warto wpędzać się w ten obłęd liczenia, ważenia i przeliczania. Lepiej postawić na podstawowe zasady zdrowego odżywiania, wybierać zdrowe produkty i zacząć się ruszać a gwarantuje Wam, że uzyskacie wymarzoną sylwetkę ! :)

Kalorie z jabłka ? Bez przesady :)

Jak ta babeczka ma tylko tyle kcal to biorę :P

***
Na dziś to już tyle. Mam nadzieję, że post wam się podobał. A Wy liczycie kalorie ? Dajcie znać w komentarzach!

You Might Also Like

0 komentarze